Donostia eta Madril arteko Alvia unitate bi Intercity direlakoekin ordezkatu dituztelako arrazoiak eta iraupena ezagutzea eskatu du, erabiltzaileen animoak piztu duten aldaketak
EAJ-PNVko Maribel Vaquero senatariak distantzia ertain eta luzeko tren zerbitzuaren kalitatea murriztu delako Euskadin dagoen haserrea azaldu dio Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agendako ministroari. Duela gutxi, Alvia unitateak Intercity direlakoengatik aldatu dira Donostiatik Madrilera egunero egiten dituzten hiru ibilbideetatik bitan, erabiltzaileen animoak piztuz. “Ez dakigu zein den aldaketa horren arrazoia”, Vaquerok baieztatu duenez, eta Raquel Sánchez ministroari galdetu dio “zergatik aldatu da, eta zuen ustez aldi baterako den aldaketa hori, zenbat denboran luzatuko da”, baina ministroak ez dio horri erantzun.
Gobernuaren kontrolerako gaurko osoko bilkuran, Vaquerok azaldu du murrizketa hori “beste bat gehiago dela, euskal herritarren eta bertako ehun ekonomikoaren haserre orokorrerako, aukerak nola galtzen diren ikusten dutenak”. Izan ere, deslaidoen metaketari gehitu behar zaio, hala nola Donostia-Bartzelona arratsaldeko zuzeneko zerbitzuan eta goizeko lehen orduan kontrako norabidean maiztasunak urritu direlako, orain Gipuzkoako hiriburuaren eta Vitoria-Gasteizen arteko lotura eskatzen dutenak, A Coruñatik datorren unitatearekin ontzi-aldaketa egiteko, “plaza libreak badaude”. Gainera, gogorarazi du ez dela berreskuratu Irun-Lisboa linea, Hendaiaraino iberiar zabaleran iristen zena, edo “puntualtasuna anomalia” bihurtzen duten etengabeko atzerapenak. Sanchez ministroak ukatu egin ditu gabezia horiek, eta azaldu dituen ustezko zerbitzuak entzunik, honako erantzun dio jeltzaleak: “bi errealitate desberdinetan bizi gara: zuri kontatzen dizutena eta guk sufritzen duguna”.
Maribel Vaquerok aprobetxatu du Euskadik abiadura handiko trenik ez izateak dakarren “zentzugabekeria logistikoa” azpimarratzeko. Europako muga dela kontuan hartuta. EAJ-PNVko senatariak PSOEko eta PPko gobernuen artean banatu du “Europako lehentasunezko bederatzi ardatzetako baten garapenaren atzerapenaren azalpenik gabeko” erantzukizuna, Ardatz Atlantikoa aipatuz. Horrek, halaber, Ardatz Atlantiko hori osatzen duten lurralde guztien garapen-aukerak galtzea eragiten du, “beste lurralde batzuekiko desabantailagatik, bai ibilbide-denboretan, bai zerbitzuen kalitatean”.