Maribel Vaquerok agerian utzi du irisgarritasuna bermatu behar dela bai geltokietan bai material ibiltarian, eta eskatu du, unitate berriak iritsi arte, gutxieneko CIVIA tren kopuru bat bermatzea Euskadin
EAJ-PNVren ekimenez, gaur Senatuak Espainiako Gobernuari tren irisgarriak jartzeko eskatzea erabaki du, mugikortasun-mugak dituzten pertsonak garraio mota horretara libreki sartu ahal izan daitezen. Ekimena Maribel Vaquerok bultzatu du, María Luisa Goikoetxearen kasuak motibatuta. Erabiltzaile horrek Urduñako geltokian trenean sartzeko proba pilotu bat abian jartzeko borrokatu behar izan zuen, baina zerbitzua ez da zabaldu behar duten gainerako erabiltzaileengana.
Gaurko osoko bilkuran aho batez onartutako mozioak Gobernu zentralari eskatzen dio irisgarritasun unibertsala berma dezala aldiriko trenbideko garraioan, bai geltokietan, bai gurpildun materialean. Era berean, unitate ibiltari horiek iritsi arte, modu autonomoan sartu ahal izateko, ekimenak Gobernuari eskatzen dio linea horietan gutxieneko CIVIA edo antzeko tren irisgarri batzuk sartzeko. Horrekin batera, erabiltzaileek unitate irisgarrien irisgarritasun-baldintzak eta maiztasuna eta ordutegiak ezagutzeko behar duten informazioa emateko neurriak hartu beharko dira.
Errekerimenduak, gainera, barne hartzen du 2020-2028 irisgarritasun-plana aurkeztea, kronograma eta aurrekontu-zuzkidura nahikoarekin, aldirietako lineak nasatik gurpildun unitateetara irisgarriak direla bermatzeko. “Eta geltokiak oraindik egokituta ez badaude, mugikortasun urriko pertsonek trenbideko garraioa berdintasunez erabili ahal izateko laguntza bermatzea”, gaineratu du Vaquero senatariak. Testuak Gobernu zentralari eskatzen dio aztertu, diseinatu eta ebaluatu ditzala desgaitasuna duten pertsonak ordezkatzen dituzten erakundeekin betebehar horiek betetzeko neurriak, Estatuko Administrazio Orokorraren eskumeneko garraiobide guztietan.
Maribel Vaquerok agerian utzi du Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agendako ministroak aurreko osoko bilkuran egindako galderaren ondoren aurreratu zuen irtenbidea, María Luisa Goikoetxearekin probatutako arrapalen sistema orokortuko zela iragarriz, zaila eta ez oso errealista dela, geltoki kopurua eta behar duten biztanle guztiei estaldura emateko behar diren geltokiko langileak kontuan hartuta, irtenbide hori unibertsalizatua izan nahi bada. Euskadin ez dago aldiriko trenik Urduña-Bilbo, Muskiz-Bilbo, Santurtzi-Bilbo eta Irun-Brinkola aldirietako lineetan mugitzeko arazoak dituzten pertsonen ontziratze eta lehorreratze autonomoa ahalbidetzen duenik, eta ez dago arrapalen bidezko laguntza-zerbitzurik aldirietan, EAEko lau geltokitan eta Nafarroako batean distantzia ertain eta luzean ematen den zerbitzua.