Arabako diputatu nagusi izateko hautagaiak eta Gasteizko alkategaiak neurri espezifikoak iragarri dituzte aireportuko jarduera logistikoa bultzatzeko, inguruko enpresa gunea gauzatzeko eta bidaiarien bolumena bikoizteko helburua lortzeko
Ramiro Gonzálezek eta Beatriz Artolazabalek ahalik eta gehien aprobetxatuko dute Gasteizko aireportua Arabako eta Gasteizko industria eta sustapena bultzatzeko azpiegitura estrategiko gisa. Arabako diputatu nagusi eta Gasteizko alkate izateko EAJ-PNVren hautagaiek iragarri dute apustu garrantzitsua egin dutela erakunde arteko akordioa areagotzeko, helmuga eta maiztasun gehiagorekin, 500.000 bidaiarientzako helburua lortu arte.
8 urteko esfortzuaren, ahaleginaren eta negoziazioaren ondoren, Eusko Alderdi Jeltzaleak Gasteizko aireportuaren egoera aldatu du. Indarra berreskuratzeaz gain, bere historiako urterik onenaren atarian gaude. “Milan-Bergamo, Colonia/Bonn, Brusela-Charleroi, Sevilla, Malaga, Palma, Alacant eta Kanaria Handiarekin konektatuta gaude jada, eta datozen lau urteetan konexioak handitzea da gure konpromisoa”, azaldu du Ramiro Gonzalezek, “eta ez gara konformatzen hazkunde hori Europara mugatzearekin. Ziur gaude penintsularen iparraldeko aireportu-azpiegiturarik onena dugula, ezin hobea baita hegaldi transozeanikoak hartzeko, eta lanean jarraituko dugu beste kontinente batzuekin loturak lortzeko”.
500.000 bidaiariekin EAJ-PNV Madrilera itzuliko da aldarrikapenekin jarraitzeko; terminal berri bat eta aparkalekuaren handitzea, arrakastaren ondorioak pairatzen hasi delako. EAJ-PNVren programak Gasteizko udal aparkalekuak aireportura joateko konexio gisa erabiltzeko ekimen bat ere jasotzen du, horrela Forondako aparkalekuaren saturazioa arintzeko.
Bestalde, Beatriz Artolazabal alkategaiak azpimarratu du “berriro ere abiazio komertzialaren mapan gaude, eta orain gure helburua jarduera horrek arlo ekonomikoan eta hiriaren sustapenean aprobetxatzea da, konektatutako hiri gisa. Zifra horiek guztiak hobetzeko lanean jarraituko dugu. Iraganeko krisiak eta egungo nazioarteko egoeraren ziurgabetasuna direla eta, irmoagoak gara gure ekonomia indartzeko, gure industriari laguntzeko eta industria eta ikerketa eremu berriak bilatzeko. Gasteizek hori guztia posible egingo duen azpiegitura izan behar du, eta horretarako, dagoeneko finkatuta dauden industria-eremuak biziberritu eta sustatu behar dira, hala nola Jundiz edo Miñano, baina baita Gasteizko aireportuko enpresa eremua handitzen lagundu ere”.
Artolazabalek konpromisoa hartu du “erakundeekiko lankidetzatik ahaleginak areagotzeko, bidaiarien 500.000 hegaldietara iristea ahalbidetuko diguten hegazkin-konpainia eta ibilbide gehiago iristeko”.
Azken urteetako datuek Gasteizko aireportuaren aireratze esanguratsua egiaztatzen dute; izan ere, 2023ko datu metatuen arabera, ia %40 igo da bidaiarien kopurua (52.314) iazko emaitza onen aldean (% 83,2ko hazkundea). Gainera, Gasteizko aireportua Estatuko aireportuen rankingean gailentzen da merkantzia garraioari dagokionez, laugarren postuan finkatua. Forondak gertutik jarraitzen ditu Madril, Zaragoza eta Bartzelona bezalako aireportu indartsuak. Azken urteotako erakunde arteko ahaleginari eta apustuari esker, azpiegitura berriro martxan dago 24 orduz, terminala berritu egin da eta gaur egun 9 dira Gasteizko aireportuko helmugak.
Datozen urteetarako proposatzen dituzten neurrietako batzuk aurreratu dituzte EAJ-PNVko hautagaiek, AENArekin sinatutako hitzarmenaren adostasunarekin VIAPa zabaltzea desblokeatu ondoren, enpresa eremu hori errealitate bihurtzeko.
Ramiro Gonzálezek eta Beatriz Artolazabalek aurreratu dituzten beste neurri batzuk dira Mugako Ikuskapen Postua (PIF delakoa) indartzea, 24 orduko irekiera sendotzea eta Heraclio Alfaro aeroklubaren aldeko apustua, pilotuen eskola eta gizarte-kolektiboekiko sentsibilizazio-eragile gisa.